29 Kasım 2008 Cumartesi

AYNA-STV


Samanyolu televizyonunda ayna isimli bir program var.Denk geldikçe seyretmeye çalışıyorum.Dünyadaki farklı kültürleri oturduğum yerden izlememi sağlıyor.Bu gece Abd'deki yahudilerle ilgili yapılan programı gösterdiler.Enteresandı.

Yahudilerin eğitimleri,hayata bakışları,özellikle fundamentalist(!)yahudilerden duyduklarım,gördüklerim kendimin hayata bakışı ile örtüşünce,şaşırmadım.Aynı şeyin derdini güdüyormuşuz,dinlerimiz dışında.Bakışlarını şöyle sıralayacak olursak;televizyona hiç sıcak bakmıyorlar,tamamen vakit kaybı görüyorlar ve aile içi sıcaklığı kaldırdığına inanıyorlar.Çocuğa bakışları Recep Tayyip Erdoğan'dan beter.Üç ebeveyn gösterdiler;biri 5 kardeş,birinin 6 çocuğu var,birinin 10 çocuğu var.Çocuklar,onlar için gelecek.Misyonlarını devam ettirecek değerler gözü ile görülüyorlar.Okul eğitimlerinde kızlar ve erkekler ayrı okullarda eğitim görüyor.Kızlara bayan,erkeklere bay öğretici ders veriyor.Düğünlerinde haremlik-selamlık uyguluyorlar(Bu anlatılanlar dindar yahudileri kapsıyordu,diğer yahudi kesimi için geçerli olmayabilir).Onları seyrederken,kendi ülkem aklıma geldi,bize birileri aile planlamasını yedirmeye çalışıyor.Karma eğitim çağdaşlık diye yutturulmaya çalışılıyor.Haremlik-selamlık söylemleri,çağdışılığa toslatılıyor.Onların kültür,gelir,sosyal seviyelerine baktığımda,bizim ülke standartlarının çok üstünde olduklarına şahit oluyorum.Fundamentalizm,ne kadar insanları geriye götürüyor(!)buna şahit oluyorum.Bizi çok kötü kazıklıyorlar ve biz bu kazığı senelerdir yiyoruz.

Hiç yorum yok: