4 Ağustos 2011 Perşembe

somalili çocuklar,mustafa sandalın çocukları(Allah hepsini bağışlasın)












dünkü sabah gazetesinde bir kampanya gördüm,gazetenin ekinde de bir haber(!)


gazete, somali için yardım kampanyası başlatmış ve şu ana kadar 18 bin tl para toplanmış.gazete,bunu övünerek yazıyordu(haklılar diyelim).ben bir gazetenin topladığı para anlamında biraz küçümsedim,hadi ilk günler deyip geçelim,sonrasında rakam büyür,Allah yardım edenlerden ve organize edenlerden razı olsun.iyiliğe çamur atacak halimiz yok.benim oradan gelmek istediğim yer başka.


gazetenin günaydın ilavesinde sayfanın yarısını işgal etmiş şekilde "mustafa sandal yeni doğacak ikinci çocuğu için 500 bin euro luk tadilat yapacakmış evinde" ilk çocuğu için aldığı eve girmek istemiyorum.mustafa sandal belki çok hayırsever birisidir,somaliye belki yardım bile etmiştir.ancak bir yerlerde açlıktan ölen çocuklar varken,bu kadar savurganlığı anlamıyorum.


ve dünkü gazetenin bir yerinde yine güzellik ürünlerine harcanan paranın 20 milyar dolar olduğunu,somaliye sadece 1,5 milyar dolar yeteceğini yazıyordu gazete.kimse kimsenin umurunda değil,ya da herkes kafasını kuma gömmüş,o hali ile yaşamanın derdinde.bu yazımda ihaleyi mustafa sandal a çıkarmak gibi bir niyetim yok.o gözüme takıldı,onun üzerinden herkes hakkına düşeni alsın.


orada insanlar açlıktan ölürken(her 15 sn.de 1 çocuk),ali şunu yaptı,veli bunu yapmasaydı da biraz yardım etseydi,ayşe o arabayı almasaydı da şunu alsaydı,üstünü açlıktan insanlar ölmesin diye yardım etseydi deme lüksüm yok.ama insanları bakış açısı değiştirmeye sevkedecek yazı yazma hakkım var diye düşündüm ve yazdım.


Allah din,dil,ırk ayrımı yapmadan yardım edenlerin yanında olmamızı nasip etsin.verilenler(maddi ya da manevi) , imtihan içinse; vermemek,sınavın sonucunun kötü biteceği anlamı taşır.






Hiç yorum yok: