17 Ocak 2009 Cumartesi

Gazze,gaza,hamas...


Artık televizyon seyredemez oldum.Gazze ile ilgili görüntüler arasında;ağlayan bir çocuk,yaralı bir çocuk,ayağı kopmuş bir insan,şehit olmuş bir bebek görmeye tahammül edemiyorum.Haberleri sadece dinliyorum,gözlerimi kaçırıyorum.Benim de iki çocuğum var,empati yapıyorum.Aklımın ucuna dahi getirmek içimi parçalıyor,duyarlı olan her insan gibi.

Bazı akl-ı evveller "Hamas'ın hiç mi suçu yok?" gibi salakça söylemlere hala girebiliyor bu şartlarda.Hamas'ı pkk ile eşdeğer tutmaya kalkan aptallarımız da az değil.Ulan,Hamas,kendi öz topraklarını,öz vatanını korumaya çalışıyor.O toprakların ilk sahibi Filistinliler m.ö.200 yılından beri.Aradaki geçen süreci atlayacak olursak 1947 de ilk yerleşen yahudiler,Filistin'in yüzde 3 ünde yerleşikti.Onun da nasıl olduğunu herkes biliyor.Çok söylenilir;Filistinliler topraklarını satmasalardı.Satılan toprak yüzde 3.Bugün Filistinlilerin yaşamak(ne kadar yaşamaksa)zorunda kaldıkları alan neredeyse yüzde 15 e düştü.Dünya seyrediyor soykırımı.Bir kaç ülke dışında tepki koyan yok.Kendi ülkemin halkının duruşu bir nebze mutlu ediyor beni.O kadar.

ALLAH YARDIMCIN OLSUN GAZZE.

Hiç yorum yok: