22 Eylül 2008 Pazartesi

"YÜREĞİNİZ YETİYORSA KARŞIMA ÇIKIN ! "zahid akman


Zahit Akman meydan okudu
RTÜK Başkanı Zahid Akman, hakkındaki iddialara cevap verdi. Akman, CHP'li Kemal Kılıçdaroğlu ve Doğan medyasının kalemşorlarına seslenerek, "Yüreğiniz yetiyorsa dilediğiniz kanalda canlı yayında karşıma çıkın ve iddialarınızı ispatlayın" çağrısı yaptı.


RTÜK Başkanı Zahid Akman, özel bir televizyon programında CHP ve Aydın Doğan medyasının hakkındaki iddialarına cevap verdi. İşte Akman'ın meydan okuyan açıklamaları: ONLARCA TEKZİP VE İHTAR KARARLARI VAR"İstifa etmemi gerektirecek bir şey olursa her izzetli bürokrat gibi istifamı açıklarım. Bir siyasi partinin bana yaptığı saldırı sonucunda istifam isteniyor. Vereceğim en önemli cevap yerimde kalmaktır. İddialar geçmişe dönüktür. Yapılan bu saldırılara karşı kendimi ifade edebilecek bir imkana sahip değilim. Sadece Türk yargısından alacağım tekzip kararıdır. 11'in üzerinde tekzip kararı ve onlarca ihtar kararları var. Neyle suçlandığımı halen bilmekte değilim. Medyanın gücünü kullanarak gerçekdışı iddialarla bana saldırılıyor.”BÖYLE AHLAKSIZLIK OLUR MU?“Yargının kararı ile ilgili bir şey söylemem mümkün değil. Benim 2005-2007 dönemimdeki başkanlığın dönemimde ticari faaliyette bulunduğum iddiasıyla bunu öne sürdüler. Kurulun üyeleri arasında hukukçu üyeler var. O dönem benim başkan olduğum dönem olsaydı eksiklik o dönemde bitmiştir. Ben tamamen yeniden 2007 yılında göreve geldim. Zaten o dönemde benim ticari faaliyetlerimi sonlandırdığım konusunda beyanlarım var. 'Zahit Akman ticari faaliyetlerini gizledi, yalan söyledi' diye utanmadan gazete manşetleri çekenlere, benim RTÜk Başkanı olarak her hangi bir şirkette yöneticilik yapmak yerine ticaret yapabilirim. Ben etik olarak bütün ticari faaliyetlerden çekildim. O yalancılar bunun bir belgesini ortaya çıkarsınlar. Böyle bir ahlaksızlık olmaz. Benim 7 milyon dolarlık bir armada olayımdan söz ediyorlar. Burada değer olarak 41 milyar liralık bir değer var. 2003 yılında bu olay oluyor. Ben 2005 yılında RTÜK Başkanlığına seçildim. Toplam hissemiz yüzde 3 civarındadır. Böyle ahlaksızca bir şey olur mu? Sanki bu paranın tamamı benimmiş gibi kamuoyu önünde küçük düşürüyorlar. Elbette yargı önünde hesaplaşacağız.”YÜREĞİNİZ YETİYORSA ÇIKIN KARŞIMA “Kemal Kılıçdaroğlu ve Hürriyet gazetesi ile ilgili bir sürü tekzip var. Böyle bir ahlaksızlık olur mu? Kamuoyu bu tekzipleri bilmiyor. Yayınlanmıyor çünkü. Medya terörü estiriyorlar. Kılıçdaroğlu ve onların yöneticilerine, Özkök, Zafer Mutlu, beni suçlayacak nitelikli belgeniz varsa istediğiniz televizyonda sizinle karşı karşıya her şerefli insan gibi bu iddiaların cevabını vereceğim. Yüreğiniz yetiyorsa, dokunulmazlık zırhınızın arkasına saklanarak çıkıp, beni kamuoyunun önünde küçük düşürmeye çalışıyorsunuz. Cevabını veremediğim bir tek soru olursa her şerefli insan gibi gereğini yapacağım. Ama aynısını siz yapar mısınız bilemem.”TÜRKİYE'DE BİR ŞEY BULAMIYORLAR, ALMANYA'DAN GELEN YALAN BELGELERLE İFTİRA ATIYORLAR“Yalan söyleyip haysiyetsizlik yapanlar var. Eğer benle ilgili bir suç varsa Almanya beni içeri almak ister. Almanya'da şirket ortaklıkları olunca oturum da almam gerekti. Bir daire almam gerekti ve bir kooperatife üye oldum. Denetleme kurulu beni yönetim kuruluna aldı. 2005 yılında ayrıldı. Kılıçdaroğlu, Akmanın davetiyle insanlar kooperatife üye oldular ve zarar ettiler diyor. Böyle bir ahlaksızlık var mı? Bu iddiaların atıldığı dönem ben Amerika'daydım. Ben 4 yıllık dönemde yüzlerce karara imza attım. Bu süreçte RTÜK'ün faaliyetleri var. Bu 4 yıllık dönemde her tür denetimden geçiyor. Bir satır bir şey söyleyebiliyorlar mı? Bununla ilgili bir tek satır söyleyemeyenler, Almanya'dan aldıkları ne düğü belirsiz şeyleri, kağıtları sallayarak gazetecilere gösteriyorlar. Benimle ilgili tek kuruşluk bir iddia getirsinler. Bu konuda ne kadar duyarlı olduğumu en iyi onlar biliyor. Benim bir ticari ilişkim yok.”GERÇEKLERİ AÇIKLA KILIÇDAROĞLU!“Ben 5 çocuk babası, haysiyetli şerefli bir insanım ve kazandığım parayla çocuklarımın geleceğini kurdum. Bir ticari faaliyetim yok bu 4 yılda. Bir tek televizyoncuya desinler ki Akman'ın başkanlığı döneminde bazı televizyonlara bir ayrımcılık yapıldı mı? Sorsunlar. Nazlı Hanım (NAZLI ILICAK) benimle ilgili iddialarını ispatlarsa sevinirim. Benimle ilgili bir iki yazı da yazdı ama ben ne için yazdığını bilmiyorum ama bu haksız ve yalar bir iddia. Kemal Kılıçdaroğlu, mahkemeyi 6 gün izledi. 6 gün boyunca Zahit Akman'la ilgili ne duydu. Suçladığı insan şerefli bir kurumun başkanı. Kuryelik yapmış diyor. Kim söylüyor, itirafçı sanık. Bir an önce tahliye olmak için bunları söylüyor. Hakim söylüyor, siz bu açıklamaları kendinizi kurtarmak için yapıyorsunuz ve sizi tahliye etmiyorum diyor. Kılıçdaroğlu, bunları neden söylemiyor?”ÖNCE KENDİLERİNE BAKSINLAR"Bu yayın grubunun bizden izin almadan kanal yayını yaptığı bir dönemde benden böyle bir istekte bulunmalarını çok anlamlı buluyorum. CHP yardım almaması gerekirken bir yabancı vakıftan yardım almış. Bunun elbette hesabını verecek. Ama benimle ilgili bir mahkeme kararı yok. Anayasa Mahkemesi'nin kararıyla istismar yaptıkları ortada. Dini istismar ettiğimiz söylüyorlar, Sayın Sav'ın sözlerine bir baksınlar. Sav'la ilgili ne gibi bir işlem yaptılar. Şerefli insanların şerefi ile oynamasınlar."ONLARA BU ZEVKİ TATTIRMAYACAĞIM"Bütün bu iddialar 4 yıl öncesine ait iddialar. Ben 4 yıldır da RTÜK Başkanıyım. Buldukları şeyler benim mal beyanımda ifade ettiğim ortaklıklar, gizlemediğim şeyler. Bizi yiyip bir takım hedeflerine ulaşabileceklerini düşünüyorlar. Ben onlara bu zevki tattırmayacağım."

Hiç yorum yok: